Followers

Thursday, August 20, 2009

Target Dalam Hidup

Ayah selalu pesan.."kalau kita nak buat sesuatu benda..mesti ada perancangan dan target..so..kite leh berusaha..berusaha dan BERUSAHA..untuk dapat apa yang kita nak dalam hidup ini..

So..setiap perjalanan hidup aku..aku mengikut target..

  • Habis belajar GM..aku sambung UITM/UniKl..
  • Selepas belajar GM..aku dapat 3.5-4flt pointer
  • Jadi bisness women dalam umur 25
  • Memiliki cafe&kilang kek
  • Memiliki kereta sendirik pada umur 25
  • Mempunyai laptop pink=),dengan duit sendrik
  • Pandai dalam pastry n masak2..
  • Menjadi pengajar..
  • Pakai topi chef tinggi dan pakai butang baju wane hitam.sekarang nie pown aku pakai topi tak tinggi dan butang putih..
Semua ni akan capai kan sebelum umur aku mencecah umo 25 tahun

Macam sebelum ini..aku memang berpandukan pada target2 dalam hidup aku..
macam...
  • Tak akan couple tyme Form 5
  • Masuk GM..
  • Hee~Selepas sekolah,baru fikir sal sume nieh..dapat dak rugby,dak RMC
  • Ada bisness sendirik
  • Beli hp,lesen kete dengan duit sendirik
Yeah..sume aku da dapat..aku capai pe yang aku nak..ini lah pentingnyew TARGET dalam hidup kita..so..kita akan dapatkan pe yang kita nak...

Aku skunk xkesa bila aku mula dari bawah..dari bawah lah aku dapat belajar banyak pengalaman..Ibu dan ayah selalu sokong n ada dekat belakang aku.yeah..aku suke dengan life aku..cz.....aku dapat pe yang aku nak..jadi chef =)

No comments: