Followers

Monday, February 2, 2009

paradise of cupcakes~

huh...1.2.2009(3.00ptg)

Cean!!..aduh..cepat lah sikit!!ingat orang nak tunggu cean ke?.."jeritan ibu"

Baru nak pegi class cupcakes yang dekat hentian kajang pun da lewat..adoi!..huh..
ayah pown hantar lah anak perempuan dye g class..cari punya cari..dah pun jumpa kedai citra klasik..yeah!..keadaan yang agak sunyi masa itu dengan kelibat-kelibat orang yang berumur yang kuar masuk kedai citra klasik..(kata hati : Lah!aku sorang je ke?).Tak lama tu,ada kelibat seorang budak perempuan..(kata hati : yeah!! ada jugak sebaya aku!)

Masuk jur dalam class,semua orang tengah mencari tempat duduk..dan aku?mestilah pilih meja yang hadapan sekali kan dan sebelah aku budak dari cheras,dan sebelah kanan aku datang dari seremban...huh..setiap peserta diberi 15 cupcakes untuk dihias.Setiap peserta juga dikehendaki membeli 1set tempat nak hias-hias cupcakes.

Masa cikgu tengah mengajar buat ising..semua peserta kehadapan..aku pon peh lagi..nasib lah badan aku ni kecik..selit punya selit..huh..aku dok kat depan sekali tau..hee~tapi bila nak duduk balik kat kat tempat duduk..pergh!rase macam kene buli jur..asik-asik aku nak jatuh,orang tertolak lah..adoi..(kata hati : Tau lah aku badan aku sekeping,jangan lah tolak..hee~)


Mula-mula aku belajar menghias cupcakes yang agak simple..yeah..borak punye borak..jalan punya jalan..huh!jadilah aku punya cupcakes yang comel dengan 3 bunga kecik..uh!!


Den,kiteorang diajar buat cupcakes bunga~cam gambar diatas..lawa kan?huh..dengan 2 warna..
memang cumel lah dimata aku..xsangka,aku boleh hasilkan dengan sempurna.








yeah!masa tuk conteng2..niah lah yang besh!huh..peserta diberikan kebebasan tuk buat cartoon sendiri..aku lak time tuh xda idea..so..aku buat jelah gambar orang senyumm..hee~tanda aku happy sangat time tuh..=)

Kami juga diajar buat cupcakes fondant.ising fondant nieh dy akan keras...memang lawa kalau dihias.Tapi masa itu aku kena decO gambar limau n carrot..lau ikiut kan hati aku..nak jur aku buat bentuk love dengan teddy..tap xpe lah kan..da belajar buat buah..terpaksa lah akur kan..tapi memang besstt lah..hasil peserta yang laen not bad lah..cute jur mate memandang

lastly,kiteorang diajar buat cupcakes pinkyblue..hee~(nama yang aku buat sendirik)aku suke sangat cupcakes nie sebab colour dye menarik sangat..pink&blue..den..kat top dye..ada love n manik...mane lah yang tak buat orang suke kan..

pejam celik-pejam celik..dah nak dekat kul 6.30...aduh!aku nak kena bergegas masuk keje lak..nasiblah ayah dan ibu tunggu aku dekat sane..huh!salin baju pown dekat dalam kereta..memang letih lah..tapi memang best lah..aku berpuas hati..aku pon dapat kawan baru kan..hee~Aku xsabar nak tunjuk dekat family aku..yeah!aku dapat buat..yeyeye~



No comments: