Followers

Tuesday, September 22, 2009

Damdam dum..bunyik mercun(2)

Pagi raye,aku da bangun pukul 6 pagi..heee~
sebab abang ada coll dari france..
aish...taun nieh jur abang xberaye dengan kiteowng..cz dye de kart perantauan
1st tyme aku mengucapakn..."abang selamat hari raya.mintak maaf n ampun"



Pukul 8 pulak..hee~g sembahyang raya lah dengan ayah n adeq...
Tyme2 nieh lah ibu dengan akak isik2 kueh2,rendang,ketupat sume untuk bertukar2 dengan jiran2...
Tiap2 tahun memang macam nieh lah...
Lepas tuh
*beraye gan family

1st tyme dalam hidup aku..aku memakai baju kebaye..
taun nieh aku ada 2pasang baju raye
1agy baju kurung wane oren yang dijahit sendrik oleh kakak kesyangan aku..heee
thnx akak..
Lepas da beraye dengan family..
kiteowng gerak g umah maktok....
&bawak lah pe yang patut..
ketupat n rendang..ibu buat tahun nieh
aku pulak??biskut raye n kek lapis..
3jenis doe..huh..

Maktok puji sesangat kek lapis yang aku buat=)
heee~
shukew2



Lepas beraye belah ayah dekat Kl....
dalam kul 3..kiteowng gerak lex pahang..belah ibu..
macam nieh lah tiap2 tahun..

Sampai sane dalam pukul 5.30..
Tup2...aku dapat panggilan dari wanieh..kawan lame aku dari form 2
Wah!!anak dye chumell gilew ah...gewam dibuatnyew..
sebaye aku..dah ada anak..

Ann:anak ko chumel doe wei
Waniey:Ish..tengok lah mama dye macam mane
Ann:eleh...gewdix eh..tau lah ko chumell
Waniey:Lah..anak ko pown nanty chumell gak lah cean
Ann:anak aku??lambat lagi ah weyh..
Waniey:suh lah laki ko kawen awal2
Ann:Uit..gilax apa!..dye pown lom habes belajaq..t dye nak bagi aku makan pe??pasir ka??n agy pown..aku lom habes belajar,lom bukak cafe sume..ne lah aku leh pikir nak kawen2 nieh...awal2 agy...


Malam sudah tiba...

malam paling besh..kedengaran mercun..
Haaa..
orang2 yang tua pulak..bakar satay kat belakang rumah..
dak2 pulak men mercun n bungew api kat depan rumah
memang syokk habis lah...

Raye kat sane sampai raye ke3 jur





















No comments: