Followers

Wednesday, September 2, 2009

Air mata mengalir untuk kali pertama

Semalam...aku dapat panggilan dari Alif...selalunya..panggilan darinya..membuatkan aku tersenyum..lagi2..mendengar gelak tawa dye..tapi kali nieh..semuanya...lain dari yang lain..

Suara Alif..suram.."wei an,aku baru lepas accident"

Pada mulanya..aku memang tidak percaya..sebab..Alif memang nakal dan suke sekat2 aku..

"Eleh2..ko nieh men2 pulak kan..tipo lah..aku xcaye pown..buwek!"


Tiba2..malam uh..semua budak GM..contact aku..dyeowng tanya kan sal Adam&Alif..pasangan kembar di GM yang selalu buat bising dekat class.Dengan selumbernya..aku menjawab..TAH!..MAYB KOWT...

Tup2...

Rupa2 nya..aku lah orang pertama yang Aliff contact..hummm...

sedikit terkilan...

"Aliff..aku mintak maaf sebab aku tak dapat melawat ko dekat hospital malam tadi..aku nak pergi..tapi..ibu xbagi aku drive malam2...aku harap kau tabah..."


Pagi tadi..


Aku sempat singgah ke hospital putrajaya dengan budak GM yang lain..

Pada mulanya..aku tabahkan hati..aku tengok keadaan Alif..yang agak lemah..

Aku tidak bersuara atau bertegur dengan Alif..aku tak nak tambahkan masalah dye..aku tau dye tertekan sekarang...aku biarkan budak2 GM yang lain berborak dengan dye...

Kali pertama aku berdepan dengan mak Alif dan menjejakkan kai di wad ICU..

Hati mula menjadi sebak..apabila...mak Alif cerita tentang keadaan Adam yang sekarang terlantang di katil..koma..tidak sedarkan diri selepas menjalani pembedahan..

Adam yang sedang tenat..disebabkan 2 tulang rusuknya patah dan paru2 nya yang mengalami sedikt masalah akibat kemalangan semalam..

Airmata ini mengalir untuk kali pertama apabila..melihat adam yang terlantang dikatil...dihadapan mata aku..hummm...teresak2 aku menangis..cikgu sedaya upaya tenangkan aku..

Humm..

Aku xdapat tahan sebak..mungkin ini pertama kalinya aku berhadapan situasi macam nieh..nasib lah adam..kalau alif or orang yang aku sayang..mungkin..sepanjang hari aku akan mengalirkan airmata...

"adam..aku rindu doe nak carik gadoe dengan kau..nak buly ko..nak posing maut depan ko..pasuh suh ko snap pic..hehehe..mis sesangat..Aku nak ko sedar ah wei..kuat kan semangat aw..aku tau ko kuat=)"

No comments: